وبلاگ

قوانین مربوط به ماشین حساب مجاز در امتحان CFA

ماشین حساب CFA
درباره آزمون مدارک مالی مدرک CFA

قوانین مربوط به ماشین حساب مجاز در امتحان CFA

براساس قوانین CFA Institute، تنها دو مدل ماشین حساب اجازه ورود به جلسه امتحانات CFA را دارند:

  1. Texas Instruments BA II Plus (including BA II Plus Professional)
  2. Hewlett Packard 12C (including the HP 12C Platinum, 12C Platinum 25th anniversary edition, 12C 30th anniversary edition, and HP 12C Prestige)

در ادامه تصاویر مربوط به مدل اول (Texas Instruments BA II Plus) رو میتونید ببینید:

photo_2015-10-11_19-01-05

photo_2015-10-11_19-01-08

در محل امتحان ماشین حساب برای استفاده موجود نبوده، همچنین مجاز به قرض گرفتن ماشین حساب از سایرین نخواهید بود. بنابراین در روز امتحان ماشین حسابی تایید شده (یکی از موارد اشاره شده در بالا) و مختص به خود، به همراه داشته باشید.

ماشین حساب شما قبل از شروع امتحان بازرسی خواهد شد. ماشین حساب باید در تمام زمان امتحان بر روی میز قرار داشته، قابل مشاهده باشد و مراقبان در طول امتحان نیز ماشین حساب ها را تحت نظر خواهند داشت. همراه داشتن و یا استفاده از ماشین حساب غیر مجاز در محل آزمون باعث باطل شدن نتیجه امتحان می شود و ممکن است محرومیت موقت و یا دائم از آزمون های CFA را به دنبال داشته باشد. اینکه مراقبین قبل از شروع امتحان یا حین آن متوجه غیرمجاز بودن ماشین حساب نشوند، به معنی مجاز بودن ماشین حساب مذکور و یا باطل نشدن نتیجه امتحان نمی باشد.

همراه داشتن درِ ماشین حساب، کارت راهنمای دکمه ها و باتری های باز شده مجاز می باشد اما راهنمای کاربری ماشین حساب مجاز نیست. همچنین می توانید یک پیچ گوشتی کوچک برای تعویض باتریِ ماشین حسابِ BA II Plus به همراه داشته باشید.

انستیتو CFA منافع مالی از این ماشین حسابها نداشته و آنها را گارانتی نمیکند.

در صورتی که قصد شرکت در آزمون CFA را نداشته و صرفاً به منظور کسب دانش در حال مطالعه منابع CFA هستید، همچنین در صورتی که تهیه ماشین حساب زمانبر خواهد بود می توانید با استفاده از نسخه اپلیکیشنی، استفاده از ماشین حساب CFA را برای خود شبیه سازی کنید. بدین منظور و برای سیستم عامل اندروید می توان اپلیکیشن BA Plus Pro Financial Calculator را از گوگل پلی نصب نمود. اپلیکیشن مذکور بیش از ۱۰ هزار بار دانلود و نصب شده و امتیاز ۴.۷ از ۵ را براساس نظرات کاربران آن کسب نموده است.

همچنین Texas Instruments برای کاربران iOS اپلیکیشن BA II Plus™ Financial Calc را معرفی نموده که امکان دانلود و نصب آن از App Store وجود دارد.

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.