وبلاگ

شرایط مربوط به حوزه امتحانی آزمون CFA

demo_image
درباره آزمون مدارک مالی مدرک CFA

شرایط مربوط به حوزه امتحانی آزمون CFA

مراکز برگزار کننده آزمون CFA

هر سه سطح آزمون CFA در ژوئن و در بیش از ۱۸۰ شهر دنیا و سطح یک در دسامبر و در بیش از ۶۰ شهر دنیا برگزار می شود:

  1. هنگام ثبت نام، محل آزمون توسط شما مشخص می شود. این محل معمولا یک شهر بزرگ (مانند ملبورن در استرالیا) و یا یک منطقه کلان شهری مهم می باشد (مانند بِیجینگ در چین).
  2. موسسه CFA توانایی هر مرکز آزمون برای ارائه خدمات به داوطلبان را تضمین می کند.
  3. هر داوطلب بر اساس منطقه و شهر انتخابیِ خود و تعداد صندلی خالی موجود، به یکی از مراکز آزمون معرفی می شود. آدرس محل سکونت فرد، ملاک انتخاب مرکز نمی باشد.
    تذکر: در صورت تغییر محل سکونت، مرکز آزمون داوطلب به صورت خودکار تغییر نمی کند. برای تغییر مرکز آزمون حتما باید درخواست تغییر مرکز آزمون داده شود.
  4. مرکز آزمون هر شخص بر روی کارت ورود به جلسه وی مشخص شده است. این کارت حدود ۴ هفته قبل از آزمون از سایت موسسه CFA قابل دریافت است.

دستور العمل های خاص مانند وجود پارکینگ، منوی غذا برای ناهار و جزئیات بیشتر برای هر مرکز آزمون، در صورت وجود، همزمان با کارت های ورود به جلسه بر روی سایت موسسه قرار می گیرد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت آزمون این قسمت را مطالعه نمایید.

درخواست تغییر مرکز آزمون

آخرین مهلت ارسال این درخواست برای هر آزمون از طریق سایت موسسه CFA اطلاع رسانی می شود.

  • آخرین مهلت درخواست تغییر مرکز آزمون برای آزمون دسامبر ۲۰۱۵: ۱۹ اکتبر ۲۰۱۵ (۲۷ مهر ۱۳۹۴) همچنین یک حوزه امتحانی جدید برای این آزمون، در عربستان موجود است.
  • آخرین مهلت درخواست تغییر مرکز آزمون برای آزمون ژوئن ۲۰۱۶: ۱۹ آوریل ۲۰۱۶ (۳۱ فروردین ۱۳۹۵)

همه مراکز آزمون دارای ظرفیت محدود هستند. درخواست های تغییر مرکز آزمون در صورت امکان پذیری، بر اساس ترتیب ثبت درخواست ها رسیدگی می شوند. درخواست های جابه جایی بین دو مرکز آزمون در یک منطقه کلان شهری بررسی نخواهند شد.

برای درخواست تغییر مرکز آزمون، در سایت www.cfainstitute.org لاگین کرده و گزینه  “Change My Test Center” را انتخاب نمایید. در صورتی که درخواست شما قابل انجام باشد، مرکز آزمون جدید، برروی کارت ورود به جلسه ی شما درج می گردد.

  • درخواست هایی که پس از پایان مهلت فرستاده می شوند، ممکن است رسیدگی نشوند. اگر پس از پایان مهلت تعیین شده، اقدام به ثبت درخواست کرده اید، نتیجه نهایی درخواست شما بین ۲۴ تا ۴۸ ساعت کاری به شما ایمیل خواهد شد.

وسایل شخصی در مرکز آزمون

برای اطمینان از سلامت آزمون و وجود وضعیت یکسان برای همه ی داوطلبان، هر داوطلب اجازه ی همراه داشتن وسایل مشخص و معدودی را دارا می باشد. وسایل اضافی باید به قسمت امانات تحویل داده شوند.

سوال های متداول در مورد وسایل شخصی

ایا می توان دارو های مورد نیاز خود را به محل آزمون آورده و در هنگام آزمون استفاده کرد؟

بله. داوطلب می تواند دارو، دستمال کاغذی و دیگر وسایل شخصی مورد نیاز را به همراه داشته باشد. این اقلام باید در جیب فرد یا زیر صندلی وی در حوزه امتحانی قرار گیرد.

چرا نمیتوانیم گوشی تلفن همراه خود را در هنگام امتحان در اختیار داشته باشیم؟

ممنوعیت ورود هرگونه وسایل الکترونیکی به سالن آزمون تضمین کننده سلامتِ آزمون است. اگر مشخص شود که شخصی گوشی تلفن همراه و یا هر دستگاه الکترونیکی دیگری را در سر جلسه آزمون به همراه دارد، وسیله مذکور توقیف شده و شخص برای برخورد انضباطی به موسسه CFA معرفی می شود.

منبع: سایت انستیتو CFA

دیدگاه خود را اینجا قرار دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.